Go wonder: An expression of amusement over apparently unexpected but predictable result (Wikitionary).

Onze visie

In onze snel digitaliserende wereld stoppen we nogal wat weg in schermen. Begrijp ons niet verkeerd, technologie is geweldig, maar schermen vinden we te plat. Letterlijk en figuurlijk. Alles wat je erin stopt slaat plat.

Dat kan ook anders! Magischer, socialer, tactieler. Aaibaar, voelbaar, stapelbaar. En tóch interactief, digitaal, connected. Go wonder!

Onze missie

Mensen verwonderen en verrassen. Meer willen we eigenlijk niet.

We gaan graag samen met organisaties op zoek naar die magische tactiel-technische oplossingen voor educatieve of playful toepassingen.

Benieuwd of we iets voor jullie kunnen betekenen? Bel of mail gerust!


Go Wonder is opgericht door Hanne Marckmann en Eric Jan Krupe. Hanne is interactie ontwerper en Chief Furware Officer. Eric Jan is de IT-er en Go Wonder’s Chief Firmware Officer.

Over Eric Jan

Tijdens zijn studie Elektrotechniek in Delft werd er door Eric Jan al veel gesoldeerd en geprogrammeerd. Een rode draad door zijn werkzame leven is productontwikkeling. De laatste jaren staat de soldeerbout weer aan, want wat is het toch heerlijk dat je tegenwoordig met 20 euro aan componenten en 20 pagina’s code leuke interactieve apparaatjes kunt maken!

Eric Jan is na 20 jaar in leidinggevende functies in internationale advies- en technologiebedrijven de laatste 5 jaar werkzaam als adviseur en projectmanager voor musea en andere cultureel erfgoedinstellingen. Binnen Go Wonder vertaalt hij samen met Hanne het concept via een prototype in een goed werkend product, waarmee bezoekers een unieke ervaring opdoen. Een leukere baan bestaat er volgens hem niet!



Over Hanne

Met een MA in Nieuwe Media en Digitale cultuur en een BA in Advertising heeft Hanne een brede, scherpe en kritische blik op de inzet van technologie in creatieve toepassingen. Geen tech om de tech, maar alleen als het wat toevoegt en ook echt werkt.

Hanne werkte o.a. als creatief directeur voor jongerencommunicatiebureau Keesie en als docent bij Games en Interactie (HKU). Jarenlang had ze haar eigen bedrijf Cameleofant, waar ze serious games produceerde. Maar daar zaten toch nog teveel schermen in. Hanne is naast Go Wonder projectleider van Tentoonstellingen bij het Maritiem Museum in Rotterdam. In de dagelijkse praktijk van Go Wonder geeft ze samen met Eric Jan leiding aan de projectteams. Maar liever nog werkt ze mee aan projecten als interaction designer, copywriter en naait ze alle prototypes zelf. Want van dingen maken wordt ze blij.


Met wie we werken

Klaas van Rijn
Onze vaste R&D go-to man. De plaatselijke bouwmarkt is ook blij met hem. Programmeert, tapet, knutselt, soldeert, hangt beacons, test, test nog een keer en zorgt zo dat alles boven verwachting werkt.

Inez Groen
Een heel fijne playful mind om mee te werken! Schrijft leuke teksten, denkt na vanuit de gebruiker en test alles zelf uit.
gamesandlearning.nl

Chris van Dongen
Chris aka de SMD-prutser helpt ons met de ontwikkeling van prototypes en assemblage van onze printjes. Met vaste hand weet hij de pietepeuterige onderdelen netjes te solderen. Voor ons is Chris de SMDtopper!
smdprutser.nl

Ina Groeneweg
Snel en vakkundig met naald en draad. Reeds vele Tellmies gingen door haar handen. Een aanwinst voor ons team!

Studio Roodenburch
Opnemen, stemmen regelen, regisseren en op diverse gewenste volumes afmixen. Maarten en Bram van Studio Roodenburch doen alles voor de perfecte audio in onze Tellmies. En ze zijn nog snel ook!
www.facebook.com/studio.roodenburch/

Ine Keitz
Met één scherpe blik op beest, schetsje of vaag idee gaan Ine’s hersenen kraken en ontstaan er als vanzelf naaipatronen in haar hoofd. Ine helpt met het ontwerpen van unieke custom Tellmies in wonderlijke vormen en stoffen waar alle tech als gegoten in zit. Magic.
inekeitz.nl

Jelle Krupe
3D-ontwerp & -printing in een handomdraai. Voor al onze speakerbehuizingen, stekker-in-naai-modules met 8 of 10 gaatjes (we mogen altijd kiezen van Jelle!) en vele andere superhandige zaken. Onmisbaar.

Tot slot

We gaan verantwoord om met materie en mensen, zodat we niet aan de ene kant magie toevoegen en dat aan de andere kant weer wegtoveren. De Tellmies kun je aan ons terug verkopen als je ze niet meer wilt. Wij zorgen dat de firmware en de furware netjes recycled of hergebruikt worden.

Eric Jan doet nog even een software update @Batavialand